Cenzurka o mechaniku donioślejsza od jego certyfikatu! Jaki napęd do gazu?

Cenzurka o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu!

Ufamy tym mechanikom, których sami sprawdzimy albo których zlecą nam znajomi.

Okazuje się nawet, że entuzjastyczniej wyselekcjonujemy warsztat rekomendowany niż uwierzytelniany.

Z uwierzeniem do mechaników zdarza się różnie. Lokalni prowadzący są na to zaufanie skazani, gdyż nie ulega kwestii – znaczna część z nas podróżuje automobilami używanymi, cyklicznie długotrwałymi, które… wprost się psują. Także spora część z nas nie wie, co faktycznie „pod maską piszczy”. Mamy z kolei duży wybór. Według Decyzyjnej Ewidencji i Nowin o Działalności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki automobilowej jest dziś w Polsce 191 tysięcy.

– Dzięki temu zamierzyliśmy przetestować, czym Polacy adresują się przy wyborze mechanika – mówi Marcin, którego celem jest zwiększenie uwierzenia konsumentów i popieranie dobrych praktyk kompanii w tym państwie. Wyniki sondażu okazały się niezwykle pociągające.
Przedni mechanik to spolegliwa osoba

W sondażu zadane zostały dwa pytania dotyczące decyzji o wyborze mechanika samochodowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najważniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 procent ankietowanych przesiało reakcję „zaufanie – oceny i polecenia”. Co ciekawe, odpowiedź ta zdecydowanie wyprzedziła równolegle kryterium marki, a więc czynnik, iż dany serwis jest autoryzowany (na tę opcję zagłosowało jedynie 6 proc. ankietowanych), oraz kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Okazuje się w takim przypadku, że de facto nie szukamy zakładów, które są najbliżej naszego domku czy których jakość gwarantują peryferyjne certyfikaty, jakkolwiek takich, które cieszą się przednią interpretacją i zostały sprawdzone przez innych – mówi Marcin.

Uwierzytelniają to także skutki drugiej części sondażu, w której ponad połowa ankietowanych potwierdziła, że preferując dany zakład, najpierw dozoruje, co mają na myśli o nim internauci i znajomi (66 proc.), bądź wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał dopisuje, że szczególnie dla małych i trywialnych zakładów usługowych odmowne recenzje mogą stać się ot tak kolcem do trumny. Punkt ten częstokroć użytkuje konkurencja, która np.. umieszcza w Internecie sztuczne negatywne cenzurki.
Niezawodność i uczciwość mechanika – to się opłaca!

Właściciele marek zajmujących się reperacją wozów dobrze zdają sobie ideę z tego, że zalecenia są najodpowiedniejszą reklamą. Scedowaniem Tomasza, właściciela serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć jedynie w jeden sposób – rozpatrując klienta uczciwie.
– Wypada usprawniać tak, jakby się to robiło dla samego siebie, czyli solidnie i grzecznie – mówi Tomasz. – W żadnym razie między innymi nie namawiamy delikwentów na wymianę części, które nie są notabene użyte, natomiast sumiennie sygnalizujemy, jak dużo nawiasem mówiąc kilometrów może z nimi najechać, zanim należy będzie je wymienić – dopowiada wielmoża Tomasz.

Jaki motor do gazu?

Wziętość instalacji Lpg w naszym kraju nie maleje. kraj lat dziecinnych jest jakimś z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Decydują o tym oczywiście względy gospodarcze, bo między innym dzięki niskiej akcyzie, opłata litra gazu wynosi maksimum połowę opłaty benzyny 95-cio oktanowej. O ile częściowo każdy silnik benzynowy można przeistoczyć na zasilanie gazowe, to nie w kółko Macieju taka operacja jest dochodowa, bo wraz z narastającymi wymaganiami w sprawie osiągów i emisji mieszanek wrogich, komplikacja nowoczesnych jednostek pędnych wymaga niezwykle dużą zapłatę adaptacji do zasilania alternatywnego, albo niebawem uzewnętrznia się destruktywna dla napędu naszego czterokołowca.

Wtrysk pośredni benzyny- wtryskiwacze (element serwujący paliwo do silnika) są zlokalizowane w poborcy wciągającym, w pewnej odległości od przegródki spalania i paliwo otrzymuje się do walca przez zasuwy ssące już jako mieszanina z powietrzem. Wtrysk bezpośredni etyliny do cylindrów to w przyszłości rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze znajdują się otwarcie w głowicy silnika, nad poruszającym się kafarem. Takie usytuowanie, w sąsiedztwie komory spopielania powoduje – zobacz – tasmy-pakowe-z-nadrukiem.pl/tasmy-z-nadrukiem.html – dotkliwe ocieplanie się wtryskiwaczy, jeżeli zastosujemy w największym stopniu słynną aktualnie instalację lotną 4. generacji z wtryskiwaczami gazowymi zmieszczonymi w kolektorze wciągającym i wtryskiwacze benzynowe pozostaną wykluczone, zdziała to ich ekspresowe przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie znajduje się w motorach o wtrysku pośrednim. Rozwiązaniem dla wtrysku towarzyskiego jest instalacja gdzie na przestrzeni pracy z najobszerniejszym obciążeniem termicznym (duże szybkości obrotowe, porywcze przyspieszanie) eksploatowana jest także etylina studząc czasem wtryski, tymczasem całościowy rozrachunek jest taki, iż auto eksploatuje między innymi 7 l gazu i 3-4 l benzyny na 100km, czyli ekonomizację jest mniejsza, a i wydatek samej instalacji większy. Istnieje w takim razie zarówno przypadku Lpg częściowo znakomita, materiał tzw. 6. generacji. Wprowadzona parę lat temu poprzez kompanię Vialle, stosuje do swojej robocie tylko szynę wtrysku etyliny, czyli działa na tej samej napuszoności i tych samych wtryskiwaczach. Czterokołowiec może stać się uruchamiany na wstępie na zasilaniu lotnym i faktycznie benzyna może służyć jedynie awaryjnie. Koszt samej eksploatacji jest niewielki, ze względu na poniekąd zerowe zużycie etyliny, wprawdzie zapłata instalacji dla napędu czterocylindrowego to w obecnej chwili o tyle o ile 8 tys. zł. Generalnie, ażeby oszczędzać na bani, należy unikać motorów z towarzyskim wtryskiem.
Konstrukcja głowicy wytrwała na powiększone temperatury spalania, z przeciętnie małą ilością zaworów. Podczas pracy silnika na bani, temperatura zapłonu jest odrobinę większa niż w wypadku etyliny. W co poniektórych napędach wychodzi na jaw, iż po stuknięciu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów materiał gniazd zaworowych i samych zaworów poddaje wypaleniu i pożądany jest kosztowny remont, który jest tym droższy im więcej silnik posiada wałków i wspomniętych zaworów. W wycenie jak nasz napęd toleruje zasilanie gazem pomocne będą oceny renomowanych warsztatów, które do niektórych motorów wręcz odtrącają zestawu instalacji. Marka Prins, jakiś z przywódców w sferze autogazu zamieściła także listę silników- tzw. listę prinsa, w których jej scedowaniem istnieje wzmożone ryzyko uszkodzenia głowicy.
Hydrauliczna kalibracja zaworów motoru. Wraz ze zużyciem jednostki napędowej luz w systemie rozrządu podnosi się i musi być nieprzerwanie kompensowany. Na rauszu dzieje się to prędzej, zarówno w tych silnikach, których głowice doskonale wytrzymują Lpg. W przypadku kalibracji hydraulicznej realizuje się to samoczynnie przez dopływowe popychacze. W silnikach z regulacją manualną trzeba o tym brać pod uwagę i dokonywać obserwacji częściej niż przy zasilaniu tylko benzynowym. Zdumiewającym przykładem silników wymagających pod tym względem są jednostki Subaru, które wykonują zawód na rauszu dosyć dobrze, jakkolwiek wymuszają częstej kalibracji zaworów. Jest to do tego stopnia niepokojące, iż motocykle te mają strukturę gatunku pięściarz (tłoki mają posadę w poziomie) i do kalibracji zazwyczaj trzeba przedłużać motor. Istnieją dodatkowo samochody, w których bezwolna regulacja zaworów jest prosta względnie jest wymuszana bardzo rzadko np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to kłopot sporo mniejszy niż kilkanaście lat wcześniej. Silnik z turbosprężarką ma charakterystyczne wymagania na temat zadysponowania w paliwo. W momencie pobudzenia doładowania, pożądane jest obcesowe wzmożenie porcje paliwa. Obecnie stosowane składniki w dobrych instalacjach Lpg wydołają temu zadaniu, pomimo tego napęd bez turbosprężarki łatwiej i niedrogiej jest zagazować.

W konkluzji, najodpowiedniejsze struktury do aranżacji w zasilanie gazowe to silniki staruszka typu o małym szczeblu zawiłości, Wypada także pamiętać, że taka modyfikacja w największym stopniu się opłaca w obszernych jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest wysokie, wtedy oszczędności są spore i amortyzacja wydatków instalacji następuje prędko.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s